Elfogaod a sütiket? Elfogadom
Termékek Menü
MÁSNAP NÁLAD!
Csomagodat akár másnap átveheted!

Backgammon Plusz fából aktatáska szerű doboz

Ár:
40.770 Ft
Cikkszám: tab-1604
Elérhetőség: RAKTÁRON
A backgammon, vagy magyarul ostábla az egyik tagja annak a táblajáték-családnak, amelyet jellegzetes, 24 háromszögből álló táblán játszanak 2×15 koronggal és dobókockával.
A XIX.sz. Európája már ismerte - jól lehet más néven -, és Keleten töretlen közkedveltségnek örvend időtlen idők óta, napjainkban is. A német nyelvterületeken "Trick-Track" v. "Puff" néven volt közkedvelt, azonban valódi újjászületése "BACKGAMMON" néven az USA-ban történt; onnan terjedt át Európára is, és lett itt " a játék " ! Országos bajnokságokat rendeznek, de megfelelő tornákról már Európa-bajnok, sőt világbajnok is kikerült. Izgalom és szórakozás! - ezek tették közkedveltté a backgammont.
Tartalom: a játéktábla (480x310 mm, ez a kazetta belseje ); 15 kávébarna és 15 drapp színű korong, 2+2 dobókocka, 1 duplakocka, 1 játékszabály.
A játék kezdete:a kezdéshez mindkét játékos 2 egyforma színű kockát kap, majd a köveket ráhelyezik alapállásban a játékmezőre .A játéktáblán 24 mező van (sötétbarna és világosbarna nyelvek).

Jó játékot, még jobb stratégiát kívánunk!
 
Menny.:

HÁTTÉRINFORMÁCIÓ

A cél a saját 15 bábut a 24 mezőn át körbe haladva hazajuttatni. A játékosok felváltva dobnak két kockával és a dobott értéket tetszőleges saját bábuval léphetik le: vagy egy saját bábuval az összértéket, vagy a két kocka értéket külön-külön, két bábuval. Speciálisan díjazott dobás: a "dupla", amelynek eredménye ugyanabban a lépésben kétszer is végrehajtandó. Ha valamennyi bábu beérkezett már saját utolsó negyededbe (jobbra lent 6 db mező), akkor el lehet kezdeni ezeket levenni. Az nyer, akinek előbb sikerül összes bábuját levennie.



Kiinduló állás:

A tábla szemközti oldaláról nézve, tehát mindkét játékosnak a saját oldalán a jobb alsó negyed 6 mezője az induló negyed, és az óra járásának megfelelő irányban kell a bábukat az utolsó, tehát a jobb felső negyedbe juttatni. Induláskor mindkét fél a saját oldaláról számított első mezőjére 2 bábut, a 12. mezőre a tábla bal szélső mezője) 5 bábut, a 17. mezőre 3 bábut a 19.-re 5 bábut tesz.



Szabályok:

1. Nem érkezhet a bábu olyan mezőre, amelyen már több ellenséges bábu áll.

2. Ha olyan csúcsra érkezik a lépő bábu, amelyen csak egyetlen ellenséges áll, akkor azt kiüti és a kiütött bábu a "sorompó"-ba (a tábla függőleges középvonalába) kerül.

3. Mindaddig amíg egy játékosnak van bábuja a sorompóban, csak azzal léphet. A sorompóból a táblára visszakerülni, csak az induló negyededbe (a jobbra fenti 6 csúcs, 1-től 6-ig számozva) lehet.

4. Ha egy játékos valamennyi bábuja beérkezett már saját utolsó negyedébe (lásd "belső mezők"), akkor megkezdheti azok levételét. Az nyer, akinek előbb sikerül összes bábuját levennie.

5. A levétel is kockadobásokkal történik. Arról a (mintájáról "csúcsnak" nevezett) mezőpontról vehető le egy bábu, amelynek számát a dobás értéke mutatja.

6. A pálya bejárásakor nem érkezhet a bábu olyan csúcsra, amelyen már több ellenséges bábu áll., Ezek az un. "blokkolt mezők".

7. Ha olyan csúcsra érkezik a lépő bábu, amelyen csak egyetlen ellenséges áll, akkor azt kiüti és a kiütött bábu a "sorompóba" kerül.

8. Mindaddig amíg egy játékosnak van bábuja a sorompóban, csak azzal léphet. A sorompóból a táblára visszakerülni, az érkezési lépésszabályok betartásával, de visszafelé haladva lehetséges.



Értékelés:

Ha a vesztesnek nincs bábuja ellenfele belső mezőjén, akkor 1, vagy 2 pontot ér a győzelem attól függően, hogy a vesztesnek sikerült-e legalább 1 db bábuját levennie a tábláról. Ha a vesztesnek még ellenfele belső mezőjén is maradt bábuja, akkor a győztes 3 pontot kap.


Hazárdjáték szabályai:

Ha a verseny fogadásos tétre megy, akkor a partik megkezdése előtt kell megegyezni az alaptétben, melynek értékét a játék során a "kontra, rekontra,..." bemondási szabályok szerint többször duplázhatják a játékosok. Az első duplázást bármelyik játékos bejelentheti, ezt követően váltakozva illeti meg őket a duplázásra vonatkozó ajánlattétel joga. A duplázási ajánlatot mindig az ellenfél lépését követően, a saját lépés (dobás) megkezdése előtt kell bejelenteni. Ha ezt az ellenfél nem fogadja el, akkor feladta a partit és veszíti addigi tétjét.

A megállapodott duplázások összességét a "duplázó kockán" 2-től 64-ig beállított értékkel jelzik a játékosok.

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!